Założenia projektu

W tym wpisie chciałby omówić projekt nad którym pracuję w ramach “Daj się poznać 2017”. Jeżeli jesteś ciekawy jakie są moje założenia związane z projektem, jakie są koszty oraz, a jakże – planowane zarobki 😉 zapraszam do lektury.

Projekt o którym mowa we wstępie to „TheKoder” – gra na urządzenia mobilne. Będąc całkiem szczerym udział w DSP2017 wyszedł u mnie przypadkiem. Głównym celem jaki sobie założyłem na ten rok jest napisanie i wydanie swojej pierwszej gry. Pisanie bloga wyszło raczej przy okazji. Pomyślałem, że to może być dobry sposób na zebranie pierwszych opinii na temat mojego projektu i dzięki temu stworzenie jak najlepszej gry w którą po prostu będzie się świetnie grało.

A o czym tak właściwie jest ta gra?
Bohaterem gry jest Programista. Programista jest szczęśliwy, ponieważ może pracować nad Kodem który jest najlepszy. Koledzy podziwiają jego pracę. Niestety, zła Korporacja postanowiła zmusić Programistę do cięższej pracy i ukradła najważniejszą dla programisty rzecz – CleanCode. Twoim zadaniem jest pomóc Programiście w walce o lepszy świat i odebrać Kod z rąk złej Korporacji.

Na codzień pracuję jako programista w Grand Parade. Zajmuję się głównie warstwą front-end’ową tworzonych aplikacji. Jednak jak to często bywa, częściej mam do czynienia z utrzymywaniem bieżącego projektu niż pracą nad czymś całkiem nowym tworzonym od zera. Dlatego w tym projekcie chciałbym wypróbować trochę nowych możliwości jakie daje ES6. Tak więc poniżej założenia techniczne projektu:

  • Gra jest tworzona w JavaScript z wykorzystaniem frameworka Phaser,
  • Wykorzystywany standard JavaScript to ES6,
  • Do budowania projektu korzystam z Webpacka,
  • Do utrzymania jednolitego standardu kodu używam ESlinta oraz standard zaproponowany przez AIRBNB,
  • Na codzień do pracy z kodem wykorzystuję PyCharma/WebStorma – dla odmiany pisząc tą grę będę używał Visual Studio Code.

Istnieją też założenia ekonomiczne których nie można pominąć. Oczywiście mam świadomość, że nie wszystko można przeliczyć na pieniądze i prowadzenie swojego bloga czy wydanie gry będzie też niosło za sobą inne korzyści. Jednak trzeba sobie zdawać sprawę, że nawet opłata za hosting czy domenę to koszt który ponosimy finansując go swoimi pieniędzmi, na które musimy zapracować. Dlatego dobrze jest mieć świadomość poniesionych kosztów. W tym miejscu nie można zapomnieć o najważniejszej rzeczy – naszym czasie. Nawet jeżeli pracujemy nad czymś co sprawia nam przyjemność to trzeba mieć świadomość że czas jest najważniejszym zasobem jaki mamy i trzeba mieć świadomość jego ceny. To jak go wycenić to jest osobny temat. Ja godzinę swojej pracy W TYM PROJEKCIE oceniam na 45zł. W moim przypadku koszty kształtują się w następujący sposób:

Koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej (planowane):

  • prowadzenie księgowości (lipiec – grudzień 2017): ~600zł,
  • koszty administracyjne, ubezpieczenie etc (lipiec – grudzień 2017): ~1800zł,
  • licencja developerska Apple: ~400zł.

Koszty związane z prowadzeniem bloga:

  • domena: 15zł,
  • hosting: 50zł,
  • Abonament Fotolia: 216zł.

Koszt produkcji gry:

  • Budżet na grafikę: ~2500zł.

Koszt mojego czasu:

  • Projekt będę realizował docelowo przez 6 miesięcy co najmniej przez 2h dziennie co daje liczbę 336 roboczogodzin. Biorąc pod uwagę moją stawkę godzinową to cały projekt będzie mnie kosztować w przybliżeniu: 15120zł.

Aby mieć punkt odniesienie przyjąłem 4 warianty kiedy będę mógł stwierdzić, że odniosłem sukces ekonomiczny:

  1. Pokrycie części kosztów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz prowadzeniem bloga: 1880zł,
  2. Pokrycie rocznych kosztów związanych z działalnością gospodarczą, prowadzeniem bloga, produkcją gry: 5080zł,
  3. Poniesione koszty z punktu 2 oraz koszt mojej pracy: 20200zł,
  4. Zysk na poziomie 15% z zainwestowanych środków: 23230zł.

Jak już wcześniej wspomniałem istnieją również rzeczy który nie można przeliczyć na pieniądze i są one równie ważne:

  • Rozpoczęcie pisania bloga którego będę mógł wykorzystać jako platformę do promowania swoich umiejętności i kolejnych projektów,
  • Możliwość poznania ciekawych ludzi i nawiązania relacji,
  • Zdobycie umiejętności nie tylko programistycznych ale też związanych z marketingiem,
  • Zdobycie wiedzy jak wygląda cały proces produkcji gry, od pomysłu, przez programowanie i promocje,
  • Projekt dostępny na GitHubie dzięki czemu mogę zaprezentować swoje umiejętności programistyczne,
  • Satysfakcja że robię to co lubię.

Z takimi założeniami wchodzę w konkurs “Daj się poznać 2017”. Jakie są Twoje założenia? Zachęcam do podzielenia się nimi w komentarzu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *