TheKoder dev diary #8

Minęły święta – przyszła pora na mały update zmian w projekcie.

Z uwagi na święta wszyscy, co dość oczywiste, myśleliśmy raczej o odpoczynku niż o pisaniu kodu, więc i zmian w projekcie pojawiło się niewiele 🙂 Pamiętajmy jednak, że niewiele to jednak ciut więcej niż nic, zapraszam więc do zapoznania się z nimi!

Po pierwsze, pojawiła się funkcjonalność pozbawiająca gracza życia wraz z upływem czasu. Ta funkcja została zrealizowana dzięki loop – jest to jeden z eventów dostarczanych przez Phasera który uruchamia naszą funkcję co odpowiednią zadeklarowaną wcześniej jednostkę czasu. Ważne jest żeby w tym miejscu pamiętać o nadpisaniu metody kill która niszczy obiekt. W jej ciele należy ręcznie usunąć zadeklarowany wcześniej przez nas event inaczej mimo iż obiekt gracza zostanie zniszczony to w naszym przypadku loop odmierzający czas nie zostanie zatrzymany.

Po drugie w dodałem funkcję pozwalającą na odczytywanie z obiektów zadeklarowanych w object layer edytora Tiled własnych właściwości. Jest to wstęp do umożliwienia graczowi zbierania zasobów w grze.

W czasie świąt miałem też trochę czasu na przemyślenie bardziej marketingowych aspektów związanych z wydaniem gry. Zastanawiam się, czy nie przesunąć terminu wydania na październik, do tej pory chciałem żeby był to raczej czerwiec lub lipiec jednak biorąc pod uwagę, że jest to okres wakacyjny ludzie mają na głowie dużo więcej ciekawszych aktywności niż granie na smartphonie. Co za tym idzie – nie ma co ograniczać sobie na wstępie potencjalnej bazy graczy. Poza tym, uświadomiłem sobie, że jest sporo rzeczy natury formalno-prawnej, które muszę uregulować przed premierą gry. Myślę jednak, że jest to temat na oddzielny wpis w trochę bardziej odległej przyszłości. Tymczasem to tyle na dziś 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *