TheKoder dev diary #7

Tym wpisem kończę drugi sprint prac nad grą – czas na małe podsumowanie 😉

Do zrobienia miałem 5 zadań o wadze 37 punktów. Udało się zrealizować 3, co przekłada się na 27 punktów. Samo oprogramowanie tych zadań zajęło mi 4 godziny. Wynika z tego, że w tym sprincie zrobienie jednego punktu kosztowało mnie 9 min, jeżeli porównamy to z zeszłotygodniowym rezultatem – 53 min na punkt to progres jest znaczny. Jaki z tego wniosek? Zadania związane z konfiguracją wymagają ode mnie poświęcenia dużo większej ilości czasu niż te które są związane z implementacją samej logiki gry. Na potrzeby kolejnego sprintu zakładam, że praca nad jednym zadaniem zajmie mi 25 min.

W międzyczasie doszedłem do wniosku, że SCRUM’owe User Stories jednak nie zostały wymyślone bez przyczyny i dla tego postanowiłem przerobić wszystkie zadania w Trello właśnie w ten sposób. Skąd w ogóle ten pomysł? Zauważyłem, że kiedy wracam do zadania po jakimś czasie, a opisałem go dwoma słowami to zastanawiam się co ja właściwie miałem na myśli 😉 Opisanie zadania w bardziej deskryptywny sposób pozwala oszczędzić czas właśnie na zastanawianiu się co się chciało osiągnąć pisząc dane wymaganie. Czym są tak na dobrą sprawę User Stories? To krótkie, proste opisy wymagania przedstawione z perspektywy osoby która oczekuje danej funkcjonalności. Najczęściej pisze się je według poniższego szablonu:

As a User, I want to something…

Poniżej zamieszczam screen jak wygląda Trello projektu po przeróbkach:

Jak widać na załączonym obrazku do zrobienie w tym sprincie jest 9 zadań które wyceniłem na 36 punktów. Szacowany czas to około 15 godzin. Nie pozostaje nic innego jak zakasać rękawy i brać się do pracy 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *