Daj się poznać 2017 – podsumowanie

Konkurs “Daj się poznać 2017” dobiegł końca – czas podsumować co się udało a co nie do końca poszło po mojej myśli.

Mimo tego że nie wszystko się udało to i tak czuję, że dałem radę. Biorąc pod uwagę, że w konkursie wzięło udział ponad 900 osób a do końca, regularnie publikując wpisy wytrwało około 100 – jestem zadowolony!

Co w takim razie nie poszło po mojej myśli? Przede wszystkim nie udało się doprowadzić do końca gry “TheKoder” i wziąć udziału w konkursie Digital Dragons – Students Talent Show. Złożyło się na to kilka czynników:

  • brak dokładnie wyspecyfikowanego projektu – podstawowy błąd, zanim napiszesz linijkę kodu w projekcie, który aspiruje do miana trochę większego – miej podstawowe założenia przemyślane i spisane,
  • wziąłem sobie jednocześnie za dużo na głowę – praca na etacie, studia zaoczne, projekty zaliczeniowe, pisanie pracy dyplomowej, udział w konferencjach i szkoleniach, prowadzenie bloga, rozwój projektu, bieganie – tego wszystkiego było po prostu za dużo (Nauczka na przyszłość, wybierz to co dla Ciebie najważniejsze i skup się na tym, nie można mieć wszystkiego!)
  • pierwszy growy projekt realizowany w konkretnym celu – ilość rzeczy które trzeba wziąć pod uwagę pracując nad grą i chcąc dostarczyć grywalną wersję w 2 miesiące, pracując po godzinach może realnie przytłoczyć!

Z czego jestem zadowolony i co mogę uznać za sukces:

  • wystartowanie z blogiem – ten pomysł chodził za mną już od dłuższego czasu a #DSP2017 było dobrym pretekstem żeby w końcu spróbować. Po tych kilku miesiącach mogę zdecydowanie powiedzieć, że warto! Jak wszystko w życiu, prowadzenie bloga nie jest łatwe ale ilość korzyści jest ogromna,
  • przyswojenie sobie podstaw programowania gier w JS – w czasie tych 3 miesięcy miałem okazję popracować trochę w PIXI.js, Phaser, Construct 2, wiem teraz jak się z nimi pracuje i co mogę za ich pomocą osiągnąć,
  • zmotywowanie się do udziału w konferencjach – do tej pory nie byłem fanem brania udziału w konferencjach branżowych ale w ramach #DSP2017 chciałem sprawdzić jak pójdzie mi relacjonowanie takich wydarzeń i w konsekwencji zmieniłem zdanie co do uczestnictwa w takich wydarzeniach, zdecydowanie warto!>
  • dostałem pracę w gamedevie 😉 – w końcu udało mi się osiągnąć coś o co starałem się od dłuższego czasu. Konkursy #DSP2017 i wspomnianym wcześniej STS na pewno nie były kluczowymi czynnikami przy zmianie pracy ale na pewno pomogły, dały mi trochę więcej pewności siebie, dzięki czemu nawiązałem współpracę z Yggdrasil Gaming.

Podsumowanie i plany na przyszłość:
Udział w “Daj się poznać 2017” było najlepszą rzeczą jaką zrobiłem w tym roku. Jeżeli będą kolejne edycje, to na pewno będę polecał każdemu spróbowania w nich swoich sił.
Co do bloga to na pewno go nie porzucam 😉 planuję jego rozwój, zarówno pod względem estetycznym jak i treści jakie będą się tutaj pojawiać. Mam już zapisane pomysły na kilka serii, które chciałbym realizować ale generalnie będę poruszał tematy związane z gamedevem.
Jak na razie jednak priorytetem jest zamknięcie tematu studiów – dlatego w czerwcu ograniczę swoją aktywność na blogu.
Tymczasem dziękuję Ci za przeczytanie tego podsumowania i do zobaczenia wkrótce!

This article has 2 comments

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *